2008-06-10 Helgen som gått

Veckan var lugn, inte mycket hände.
På torsdagen (5/6) dock kom Rulle och även Karin till mig, vi lagade pannkakor och kollade på film, En riddares historia, jätterolig film!!!! :D Vi åt en massa godis och mådde gott! Karin cyklade hem vid 11 tiden och Rulle och lade oss bara lite senare, då han var jättetrött efter att ha jobbat hela veckan.

Nästa dag var det ju Sveriges Nationaldag och Rulle och jag åkte upp på Köpmanberget och kollade på uppträdandena som var där, åt glass och drack mycket läsk i hettan. Det var närmare 30 grader den dagen! :)
På eftermiddagen/kvällen åkte vi till Idenor för att grilla med syskonen och föräldrarna, vi hade det bara bra! :)
När vi kom hem kollade vi lite på tv bara innan vi lade oss rätt tidigt, eftersom vi skulle upp och åka till Sundsvall nästa dag.

Vi klev upp vid nio-halvtio nästa morgon olch kom iväg ungefär 45 minuter senare. Vi började med att äta varsin korv på Ikea innan vi gick in och kollade på allt. Vi såg en jättesmart badrumshylla som vi nog ska köpa om den är i rätt storlek till badrummet i nya lägenheten.

Här är en bild på den (den heter Rönnskär och kostar 179:-):
Man har den under tvättstället, "groparna" in i den, är där man ska ha rören som
                                                                   är under tvättstället.. om ni förstår vad jag menar.


Vi köpte ett överkast, speglar att sätta på hallgarderoberna, ett skrivbort och två hyllplan som passar skrivbordet. Och så köpte jag en kläd-roller. :D

När vi var klara på Ikea gick vi till Birsta köpcentrum och kollade runt lite. Jag hittade en laserpekare till Cosmos, som han nu busar hur mycket som helst med. Vi åt på McDonalds innan vi åkte ner till Sundsvalls city och strosade lite. Jag hittade en kofta och Rulle en snygg zip-hood. Vi åkte hem vid halv fem ungefär och när vi kom hem lagade vi mat och sen kollade vi lite på tv innan vi gick ner till Bockarna och träffade Linda (Rulles Kompis) och Danne (min brorsa). Vi stog utanför å pratade med dem ett litet tag sen gick vi på Hoppes och Rulle åt en hamburgare, sen gick vi hem å kollade på ett avsnitt av Twin Peaks. Jag slumrade till en minut eller två i Rulles knä, så jag missade lite på slutet, men Rulle förklarade vad som härnt så det gick bra. Sen var det bums i säng!

Nästa dag väckte jag Rulle vid tolv tiden och sa att det var jättefint väder. Han åt frukost och donade sen gick vi ner på Möljen och åt mjukglass innan vi tog bilen till Ankarmon.
Vi slängde oss ner på stranden och mådde bra! Doppade tårna lite, men jag tyckte det var iskallt. Rulle tyckte det ok, men doppade sig inte. Vi gick till kiosken efter ett tag, åt en macka och tog en till runda minigolf. Jag KLÅDDE RULLE i minigolf!!!! :O När har jag NÅGONSIN vunnit i minigolf????? Helt otroligt!! :D

Bilder från stranden och minigolfen:
 Vad roligt man kan ha på en filt på stranden!! :D

 Rulle koncentrerar sig..

Och jag också.

Vi for hem, slängde oss i soffan ett tag, sen kom Mirja förbi och snackade lite. Vi åt middag, tunnbrödrulle, och pratade lite mer med Mja. När hon åkte hem så kollade vi på ett till avsnitt av Twin Peaks innan Rulle åkte hem.. :(

Måndagen träffade jag Magda, vi gick en sväng på stan innan vi gick till Hot Chili och åt middag. Efter det gick vi hem till mig och färgade hennes hår, det blev himla bra! :)
 Mamma hade varit förbi med flyttlådor tidigare på dagen och när Magda gått till Linus så började jag packa ner lite i dem. Jag har fortsatt även idag, Tisdag, att packa och det börjar bli väldigt tomt här.. :-/ På gott och ont. Men snart så flyttar vi!!! :) Kan ju inte bli bättre, nyrenoverad lägenhet och med Rulle dessutom, härligt!!! :)

Det var nog allt för den här gången.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0