2009-04-13 ... Oj då, nu var det längesen!

Hoppsan!

Det har hänt en del sen sist!
Var med Karin i Sundsvall för tre helgen sen! :)
Min sista vecka på KappAhl har kommit och gått.. :-(
Första veckan i skolan har kommit och gått.. :-/
Förra helgen var Rulle och jag i Stockholm! :)
Påsken har kommit och gått.. :-/

Det var jättehärligt att äntligen få göra Sudsvall med Kakan!! Vi hade hur kul som helst!!! :)

Det var tråkigt att det var sista veckan på KappAhl. Men jag var ju ändå tillbaka där veckan efter och inventerade. Det var ganska jobbigt.. Men kul!!

Att vara tillbaka i skolan var väl sådär. Kul att träffa alla igen! :) Men skolarbetet.. nja..


Att åka till Stockholm med Rulle var skitkul! :D Först irrade vi runt hela Stockholm i jakt på hotellet, sen visade det sig att det var ner i ett parkeringshus vi skulle (ett som vi åkt förbi minst hundra gånger) eftersom gatan hotellet låg på var enkelriktad.. Men vi fick ett fint hotellrum och frukosten var ljuvlig!! :P
Samma dag som vi kom dit var vi en snabbis på stan, åt Kinamat och träffade min gamla polare Lollo, kul! Efter det, vid tio-tiden, gick vi på en "Irländsk" pub och drack några öl och drinkar.

 Lollo och jag på Centralen


Nästa dag åt vi som sagt en ljuvlig frukost på hotellet sen bar det iväg på stan igen. Det blev en del handlat kan jag lova! ja.. för min del iaf, Rulle köpte en keps.. det var allt.. Knasiga karl!! :D
Men jag köpte: skor, ägg (påskpynt), strumpbyxor, en kjol, en klänning mm mm mm (kommer inte ihåg allt nu).

  På stan! :)

Klockan fyra började vi gå mot Båthamnen, och klockan sex avgick Birka Paradise med oss på mot Åland. Vi skyndade oss till Paradise Bech för att bada och sola. Vi tog några drinkar och öl och hade det gött! :)
vid åttatiden gick vi för att få i oss lite middag och när vi var klar med ätandet så begav vi oss till Taxfree-shopen. Blev en hel det godis!! och lite sprit också. ;)

 I Taxfree-shopen

Vi partajade hela kvällen, dansade och hade skoj!

 Rulle med drink och ny keps i ena handen och öl i den andra!


Nästa dag klev vi upp halv nio/nio (tidigt) för att äta frukost. Det var gott!! :)
Efter en liten extra tupplur irrade vi runt lite på båten och myste. Vid fyra var vi tillbaka i Stockholms hamn och började sakta gå mot parkeringsdhuset där bilen, tack och lov, stog kvar. Vi kom hem till kissemissarna vid halv åtta och åt lasagne som mamma varit så snäll och lämnad åt oss i kylen. Tack mamma!!! ^_^


Och så har vi påsken.. Långfredagen blev det kalas hos Magda efter en premiärtur på motorcykeln tidigare på dagen. Vi gick på bockarna, hur mycket folk som helst!! Det var så kvavt där inne så man nästan inte fick något syre, det blev riktigt svettigt att dansa! Kvart över ett gick Mja jag och Rulle till Hoppes och åt kvällsmål, det var gott kan jag lova! :)

Lördagen var vi förts och grattade Danne på 31-års dagen innan vi åt påskmiddag hos mamma och pappa. Vi fick gå på en jätterolig påskäggs-jakt i år!! :) Mamma hade övertäffat sig själv i år när det kom till det! :)

Söndagen for vi till Ljusdal för att hälsa på. Först åkte vi till Kivi och fikade och pratade strunt, sen sa vi hej och hejdå till Rulles syster Anna som skulle åka tillbaka till jobbet i Örebro. Efter det blev det till att hämta upp Fredrik och ta med honom till Kattis, Sigge och ljuvliga Erik.
Son och mamma
Fredrik och pappa Sigge

Där satt vi och pratade och fikade (igen) innan vi åkte till Svärmor för att få i oss lite middag. HUR gott som helst!!! :P

Och idag sitter jag här och försöker hitta motivationen till att skriva säkerhetsarbetet som ska vara klart imorgon.. Men det går inte så bra.. Medan Rulle är i Järvsö och fortsätter hjälpa sin brorsa att installera den där värmepannan.

Det var nog allt för den här gången!
Kram




.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0