2009-02-12 ... Leia

Hej hallå där!
Igår kom Rulle hem!!! Tjohoo! :) Han fick komma hem en dag tidigare eftersom han var klar med jobbet uppe i fjällena och eftersom det nya jobbet skulle starta i Färila. Vi gick på bockarna och åt middag med Li och Putte då han kom hem, gott!! :P

I morse klev Rulle upp vid halv sex ungefär (tror jag) jag var jätte trött så jag kommer knappt ihåg det! :D
Två timmar senare, halv åtta, masade jag mig upp och åt frukost och packade in Leia i kattburen.

Vi skulle till veterinären för att sterilisera henne. Jag vet, många tycker det är dumt att sterilisera en raskatt.. men jag vet med mig själv att om jag någonsin skulle få kattungar så skulle jag behålla allihopa själv. Skulle aldrig kunna sälja såna små sötnosar!!! :-/  Så det är lika bra att sterilisera eftersom hon nu springer runt och skriker mest hela tiden och beter sig väldigt konstigt.

Men när vi kom utanför dörren började hon skrika så det skar i hjärtat... Det var fruktansvärt! Heeeela långa vägen till veterinären så skrek hon som om hon skulle dö snart, hua va jobbigt det var! :(

Men vi fick komma in snabbt till den jättesnälla vetrinärassistenten (eller vad de kallas) och det gick bättre då eftersom Leia fick komma ut ur buren. Men det var ändå jobbigt att lämna henne där.. Hoppas det går bra, och inte som det gick för Cosmos!!! :-/  SKa hämta hem henne kvart i tolv igen.

Innan det ska jag försöka hinna ner på stan också och hälsa på KappAhl där jag börjar min LIA (lärande i arbete) nu på måndag.

Jag uppdaterar er om hur allt gick senare!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0