15/6 -09 .. Allergi är rena pesten!!

Det finns väl inget värre än när näsan rinner, ögonen kliar och huvudet känns som fyllt med bly.. Samma sak gäller kliande röda prickar som gillar att hoppa upp runt hela mgen och ryggen och göra en galen.. :(

Tack gode gud för allergitabletter och kortisonsalva! Det blir inte bra av det, men det blir betydligt bättre iaf!


I helgen var det studenten här i Hudik, det missade jag nästan helt! :O
På fredagen var jag på stan med Mja och då insåg jag att det var studenten pga alla finklädda människor med blommor i händerna. Såg när studenterna tågade förbi, men inte så mycket mer. Mja och jag åt på Jambo och kikade lite i affärer bara den dagen. På kvällen följde jag med Mamma och Pappa och bror Danne på E-lounge för att äta middag. Det var jättegott, men ännu mer mysigt! :)

Efter det gick vi en sväng på Manis och tog en Irish Coffe och så innan det var dags att gå hem vid elva-tiden.

Lördagen jobbade jag på KappAhl. Det var hur kul som helst och dagen gick jättefort! :) På kvällen åkte jag och Ankan och hyrde film, "Oxford Murders" (ej att rekommendera). När vi ändå var så nära Folkets Hus tog vi en sväng förbi där för att kolla på alla fina balklänningar. Mycket rött i år såg jag! :) Sen styrde vi kosan hem till Ica med film och ett kilo (ja, ett kilo) godis i nävarna! :D

Igår, söndag, var jag med föräldrarna, syrran och brorsan till Söderhamn på shoppingtur. Mamma och pappa skulle kolla på tapeter och golv till sin bostadsrätt och Danne skulle hälsa på en kompis. Karin och jag hänge mest på bara för att det är kul att gå där och titta! :)

Men jag fyndade faktiskt lite. En stor handduk som passar in i mitt fina "nya" badrum tex (det är nu grått med rosa detaljer). En hel drös med sugrör, bakformar och ett halsband till Leia hittade jag också. Och så massor av choklad förstås! =)

 Leias nya halsband, så fint så!

 Cosmos halsband, som han nästan aldrig haft på sig! hihi ^_^

Det var allt för den här gången! :)


Kram





.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0