Helgen i Umeå m.m.


På fredagen åkte Rulle och jag upp till Umeå för att bo på hotell och bara mysa lite. 
Högakusten-bron

Vi kom fram vid tre-tiden ungefär. Checkade in på hotellet som var helt otroligt coolt! Jag var jätte fasinerad av alla konstiga möbler och lampor (som satt inbyggda i väggarna). Vi gick en snabb sväng på stan efter vi tagit en varsin dusch i hi-techbadrummet.
  
Hotellrummet

Korridoren. Rulle på väg in tillbaka från rundan i Ume-stad


På Kinarestaurangen, som inte alls kan rekommenderas!!!!! :(


Till middagen tänkte vi gå på Lottas krog.. Där var det proppfullt! Inte bara vid borden utan ÖVERALLT! Det gick knappt att vända sig om där inne! Alla Umeå-bor var där och skulle dricka verkade det som!
Så istället gick vi på Bishops Arms.. Och det var precis lika fullt där... *suck* Öppna fler pubar i Umeå för bövelen!!!!!
Vi hamnade på en Kinarestaurang tillslut med den allra otrevligaste personalen! KA-TA-STROF! :S Men vi blev mätta iaf, det är väl huvudsaken.


På väg därifrån hittade vi ett litet ställe som hette Balder. Där stannade vi och tog en varsin Kilkenny. Efter det gick vi på Lottas krog (trots trängseln) och tog en varsin Murphys. Gottgott!!!
 
Snyggaste finaste bästa människan i världen! <3


Jag sitter i hotellbaren och sörplar Irish coffee! Hur gott som helst! (=


Nästa dag, efter en underbar hotell-frukost, tog vi en till sväng på stan. Jag köpte två ljuslyktor som man kan ha "dekorationer" i. Vet inte riktigt hur man ska beskriva det!! haha!

På vägen hem dunkade bilstereon på nästan högsta volym. Paramores nya skiva är mycket, mycket bra!!!!!!


På kvällen träffade vi mamma, pappa, Karin, Jenni, Östen, Eric, Chistin och Carl på Kinarestaurangen här i Hudik. Det var gott och hur mysigt som helst!

Väl hemma med katterna lade Rulle och jag oss i soffan och tittade på Harry Potter och fången från Azkaban. Jag somnade efter femton minuter.. och vaknade kanske femton minuter innan slutet!! haha! Men Rulle tyckte det var bra iaf! ;)

Igår, söndag, åkte vi och hälsade på Gun och Janne. Vi blev bjudna på Lunch, efterrätt, fika och ännu mer fika: (=  Vi spelade lite på trav men vann inget och spelade Yatzy och vann två gånger var, medans Gun och Janne bara förlorade! lol


Det var nog allt på den här helgen det!


Nu ska jag sätta mig och sy gardiner, linnet jag köpte på Carlings (som är lite långt över axlarna) och min sjorta.


ha det bra så länge!
Kram




.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0