Vad lever jag i för värld???


Det är så skrämmande.. Är det verkligen den här världen någon vill se sina barn ska växa upp i?

 
Ena bilden är hon sjukligt "size zero" och på den andra är hon sin egentliga hälsosamma size four.

Läs om den sjuka retuscheringen av Filippa Hamilton här: 
http://www.theimproper.com/Template_Article.aspx?IssueId=18&ArticleId=4137


 

När jag ser den här bilden vill jag bara gråta.. Hur kan den här tjejen ens vara vid liv??? Jag blir så rädd.. Är det hitåt samhället drar idealen? Är det här vi kommer sluta, att tjejer svälter ihjäl sig för att "passa in" i de sjuka idealen? Skrämmande..


Jag vill inte att något barn ska behöva växa upp i en sådan här värld..



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0