21/9 - Buddy Holly-musikalen i helgen


I lördags morse åkte jag, Karin, Mamma och Pappa med X2000 ner till Stockholm, klockan var två minuter i nio när tåget gick från Hudiksvalls station. Karin och jag studsade av förväntning och spänning!! ^_^


Mamma och Karin på Stationen


När vi kom ner till Stockholm och släpat alla våra tunga väskor till hotellet drog vi ju självklart ner på stan. Shoppa gärnet!!!! (: Jag hittade mitt älskade H&M "nere på hörnet" som har lite tuffare kläder i butiken. Jag provade halva butiken känns det som! Haha! Men eftersom man måste hushålla lite med pengarna blev det att jag köpte tre plagg. En lång topp/klänning med jättecoolt tryck, en rockigare t-shirt och en trekvartsärmad klänning, grå och svart randig med häftiga sömmar! (=  Så här såg den ut (jag hade den på mig samma kväll) :

Fin va? (=


På kvällen åt vi middag på en restaurang/bar som hette 5emtio4yra. Jag åt grillad kycklingfilé med ljumma sommargrönsaker och tzatziki och klyftpotatis. HUR.GOTT.SOM.HELST!

Efter det började showen.. Jag vet inte vad jag ska säga.. Det var så sjuktjäklatokmegajättebra så det går inte att beskriva. Vilket ös!!!!!
Man fick inte knäppa kort, så jag har tyvärr inga bilder från det hela.. Men jag hittade den här på google:



Dagen efter gick vi på Gamla stan. Det finns så mycket små söta butiker där!! ^_^
Här vilade vi ett tag på bänken, långt att gå!


Jag hittade min älskade Woolywell i "Theodores" affären! (: Jag köpte honom direkt!!

Han är så ljuvlig!

Innan vi gick till stationen åt vi en macka till lunch på Vete-Katten. Ett jätte mysigt litet café på en innergård i centrala Stockholm. (:

Pappa på Vete-Katten


Vid halv tre tog vi tåget hem igen. Vi var hemma vid fem ungefär och då lagade jag middag nästan direkt. Jag var så hungrig! Och jag åt och åt och åt, tillsist tänkte jag att: "nä nu måste jag sluta, annars spricker jag väl". Men jag hade nog kunnat äta mer! Jag var så sjukt hungrig på riktig mat (det hade ju som sagt bara bivit en macka för mig till lunch).


Senare på kvällen kom Rulle från Ljusdal till mig med mina kissekatter, han tog hand om dem medan jag var i Stockholm. Åh, vad jag har saknat dem!!! (ja, Rulle också såklart! ;D)


Idag har jag varit och fikat med Magda på Jambo. Jag tog en Rostis, gottgott!!

Nu ska jag mysa lite med mina kissekatter!
Ha det bra!



kram



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0